Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie albo natknęli się na jakąś stronę internetową. Logo musi być proste, łatwe do zapamiętania, łatwe do odwzorowania na papierze wręcz bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być również dopasowane charakterystyką do jej działalności.
Jeśli firma para się czymś związanym z naturą, to najlepiej, aby było zielone albo żółte. Jeśli zajmuje się sprzedażą produktów luksusowych, warto zastosować złotą lub czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest wiele. Projektowanie logo może stworzyć specjalista grafik, ale najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różne rozwiązania. Następnie grafik wyłącznie wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. W wielu przypadkach inne osoby, nawet niezwiązane wprost z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które świetnie sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Z pewnością warto przygotować sporo logotypów i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wówczas to osoby będą mogły wyrazić własne zdanie na temat logotypu i ewentualnie wskażą elementy, które są według nich niespójne. To de fakto wiele pomaga i warto w tak zaistniałej okoliczności pamiętać o tym, że przygotowanie logotypów nie powinno nigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie mieć wystarczającej wiedzy, by wytworzyć coś, co będzie rzeczywiście unikatowe i co zachwyci ludzi. Sporo osób jednak może wytworzyć prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Zobacz więcej: poczytaj.